اوج واهمه كاخ سفيد از الگو شدن نظام ايران در تحولات منطقه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 117
باردید دیروز : 82
بازدید هفته : 204
بازدید ماه : 199
بازدید سال : 1790
بازدید کلی : 206900
اوج واهمه كاخ سفيد از الگو شدن نظام ايران در تحولات منطقه
اوج واهمه كاخ سفيد از الگو شدن نظام ايران در تحولات منطقه
ما یک ایران دیگر در جهان نمی‌خواهیم!/ مسلمانان به جای ایران، ترکیه را الگوی خود قرار دهند
 

 

وزیر امور خارجه امريكا که در هفته‌های اخیر تمرکز خود را بر روی اظهارنظرهای جنجالی علیه ایران اختصاص داده، مجددا سخنانی را در ارتباط با مسائل داخلی ایران و رابطه میان مردم و مسئولان بیان کرده که به عنوان قطعه‌‍ای دیگر از پازل سخنرانی‌های او در تلویزیون فارسی دولت انگلیس و همچنین شبکه دولتی امريكا ارزیابی شده است و نشانگر واهمه کاخ سفید از افزایش روزافزون تاثیرگذاری ایران بر مردم جهان به ویژه در جریان جنبش‌های اخیر خاورمیانه و مساله بیداری اسلامی است.

به گزارش رجانیوز، هیلاری کلینتون روز گذشته با حضور بر روی یک ناو جنگی امريكا در خلیج مانیل، تلاش کرد تا با چند دسته جلوه دادن مسلمانان خاورمیانه و تقابل آنان با یکدیگر، ایالات متحده را طرفدار اسلام و مسلمانان معرفی کند؛ البته اسلامی که قرار است مورد پذیرش سران کاخ سفید باشد، بر طبق گفته کلینتون نباید از الگوی جمهوری اسلامی ایران تبعیت کند. بلکه کشورهای دیگری نظیر ترکیه، مدل مطلوب امريكا در عرصه فعالیت‌های دینی و اسلامی معرفی شدند.

وی در این زمینه گفته است: «در ترکیه و ایران احزابی حضور دارند که از ریشه‌ها و زمینه‌های مذهبی برخوردارند اما الگو و رفتارشان شدیدا با هم متفاوت است. احزاب مذهبی -از مسلمان تا بودایی- همه باید قوانین و قواعد یک حکومت دموکراتیک را بپذیرند. اینکه مسلمانان و مؤمنان مذهبی نمی‌خواهند یک جامعه دموکراتیک داشته باشند، هم خطرناک و هم توهین‌آمیز و هم یک اشتباه بزرگ است.»

کلینتون از تأثیرپذیری و الگوبرداری انقلابیون خاورمیانه و شمال آفریقا از انقلاب اسلامی ایران هم ابراز نگرانی کرده و با بیان اینکه "هیچ‌کس، یک ایران دیگر در جهان نمی‌خواهد" و بدون اشاره به برخورد خشن و غیرانسانی پلیس این کشور علیه معترضان جنبش "فتح وال استریت" گفت: «اعلام حمایت مسئولان ایران از انقلاب‌های اخیر در حالی که خود این حکومت در برابر مردم، دست به خشونت گسترده زده، نشانه ریاکاری گسترده و حیرت‌انگیزی در این کشور است.»

وزیر امور خارجه امريكا همچنین در ادامه سخنان مداخله جویانه خود در امور داخلی ایران، باز دیگر به حمایت از سران آشوب‌های خیابانی دو سال پیش پرداخت و ضمن متهم کردن نظام ایران به اقدامات غیرقانونی علیه این افراد، از آنان به عنوان "مردمانی که به دنبال دموکراسی‌خواهی و طلب حق خود بودند"، نام برد و بر لزوم حمایت امريكا از اين جريان فتنه تأکید کرد.

از سوی دیگر، اگرچه سخنان کلینتون در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی و اعلام حمایت رسمی ناشيانه او از جریان فتنه، جريان ضد انقلاب را آشفته‌تر كرد و آنان اعلام کردند که وی نباید به این صراحت از رابطه مستقیم و پشت پرده امريكا با براندازان ایرانی خبر می‌داد اما کلینتون در ادامه این اظهارات، این بار خود را در جایگاه مردم ایران هم قرار داده و گفته است: «هیچ کشوری در خاورمیانه وجود ندارد که فاصله میان مردم و حکومت، تا این اندازه زیاد باشد!»

این اظهارات در حالی از سوی وزیر امور خارجه ایالات متحده بیان شده که نگاهی به متحدان این کشور در منطقه، روایت دیگری از تزویر و برخورد دوگانه سران کاخ سفید با جنبش‌های آزادی خواهانه دارد. حمایت کامل امريكا از رژیم آل خلیفه در بحرین که حتی با چراغ سبز این کشور مبنی بر دخالت نظامی عربستان سعودی در بحرین به منظور سرکوب شدید و خشن معترضان همراه شد، مساله‌ای است که هیلاری کلینتون هیچ اشاره‌ای به آن نکرد؛ موضوعی که با حضور پایگاه نظامی ناوگان پنجم امريكا در بحرین بی‌ارتباط نیست.

از سوی دیگر، همراهی دولتمردان این کشور با دیکتاتور یمن و تلاش گسترده برای حفظ علی عبدالله صالح شاهد ديگري در مورد میزان صحت ادعاهای کلینتون، آن هم با متهم کردن جمهوري اسلامي به "ریاکاری" و "دروغ‌گویی" در همراهی و حمایت از بیداری اسلامی در منطقه و شمال آفریقا است.

به نظر می‌رسد پس از سخنان قاطع رهبر معظم انقلاب در دانشکده افسری امام علی (ع) که موجب شد تا مقام‌هاي امريكایی از جنگ تبلیغاتی خود مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران به طور محسوس عقب‌نشینی کنند، اکنون نوبت به کلید زدن پروژه منحرف کردن افکار عمومی جهان از دخالت‌های این کشور در انقلاب‌های خاورمیانه به منظور حفظ منافع در منطقه است؛ پروژه‌ای که برای اجرایی شدن، مانع سرسخت و محکمی به نام جمهوری اسلامی ایران را در پیش روی خود می‌بیند. هم‌افزایی و همراستایی سناریوهای متعدد علیه ایران از جمله مساله نقض حقوق‌بشر با پیشگامی احمد شهید، تمرکز جدی بر روی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران با استفاده از گزارش اخیر آمانو، سناريوي هاليوودي دست داشتن ايران در طراحي براي ترور سفير عربستان در واشنگتن از جمله برنامه‌های مطرح در این پروژه است که به‌طور هم‌زمان با هدف اصلي جلوگيري از الگو شدن ايران در تحولات بيداري اسلامي و متقاعد كردن ساير كشورها براي اعمال فشار بيشتر عليه كشورمان تدارك ديده شده است.

..

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 195
موضوعات مرتبط: اخبار , خارجی , ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود